Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2011

10 συμβουλές για ρεβεγιόν χωρίς θερμίδες

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τα Χριστούγεννα, και παρά την κρίση, το ελληνικό τραπέζι θα είναι γεμάτο για ακόμη μία φορά αφού οι Ελληνες γιορτάζουμε τρώγοντας και πίνοντας.

Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα φάμε και θα πιούμε περισσότερο απ’ ό,τι αντέχει το στομάχι μας. Εκτός αυτού, κινδυνεύουμε να πάρουμε κιλά που δύσκολα χάνονται στη συνέχεια. Υπάρχει ωστόσο τρόπος να αποφύγουμε τις άσχημες συνέπειες του γιορτινού τραπεζιού.

Οι διατροφολόγοι, προτού περάσουν στους «κανόνες» διατήρησης του βάρους, συστήνουν μια μικρή προετοιμασία λίγες μέρες πριν από τα ρεβεγιόν, τα γιορτινά γεύματα ή τα πάρτι στα οποία είμαστε καλεσμένοι. Καλό είναι, λένε, να καταναλώνουμε ελαφριά φαγητά με λίγες θερμίδες, αποφεύγοντας λιπαρές τροφές, υδατάνθρακες και γλυκά.

Καλό θα είναι να περιορίσουμε το αλκοόλ και να αφιερώσουμε έστω και μισή ώρα, κάθε μέρα, για να περπατήσουμε ή να γυμναστούμε. Ετσι θα πάμε πιο ανάλαφροι στα γιορτινά τραπέζια. Αν μάλιστα ακολουθήσουμε και τον δεκάλογο του συνειδητοποιημένου... φαγά, τότε ίσως να μην πάρουμε ούτε γραμμάριο!

- Μην πηγαίνετε νηστικοί στα γιορτινά γεύματα. Η πείνα θα σας ωθήσει να καταναλώσετε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού και γλυκών.

- Ακούστε και σεβαστείτε τα σήματα κορεσμού που θα σας στείλει το στομάχι σας.

- Αποφύγετε το ψωμί και τα βουτηγμένα σε dips κριτσίνια μεταξύ του σερβιρίσματος των πιάτων.

- Μη γεμίζετε συνέχεια το ποτήρι σας με κρασί. Απολαύστε πίνοντας λιγότερο, με αργό ρυθμό. Αποφύγετε τα ποτά με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλκοόλ ή περιοριστείτε σε ένα ή δύο από αυτά. Μην κυκλοφορείτε με άδειο ποτήρι... Θα σας το γεμίσουν! Επίσης αποφύγετε τα αναψυκτικά.

- Βάλτε στο πιάτο σας μεγαλύτερη ποσότητα εκείνων των φαγητών τα οποία τρώτε σπάνια,, αλλά σας αρέσουν. Φρικασέ, χοιρινό γεμιστό και γαλοπούλα είναι σίγουρα καλή επιλογή, όχι όμως και οι τηγανητές πατάτες, τα σουφλέ και οι σαλάτες με πολλή μαγιονέζα.

- Μην προσπερνάτε τα λαχανικά και τις σαλάτες. Βοηθούν πολύ στη δημιουργία αισθήματος κορεσμού.

- Στη διάρκεια του γεύματος καλό θα είναι να εστιάσετε την προσοχή στο πιάτο σας και όχι να κουβεντιάζετε με τους άλλους καλεσμένους. Με την κουβέντα παρασύρεστε και μπορεί να τσιμπήσετε εδέσματα από τις πιατέλες που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι, χωρίς να πεινάτε πλέον.

- Μην υποκύψετε στον πειρασμό των γλυκών του γιορτινού μπουφέ. Προτιμήστε ένα μελομακάρονο, αντί για κουραμπιέ, ή ένα κομμάτι βασιλόπιτα, αντί ένα κομμάτι τούρτα ή σοκολατένιο κορμό.

- Αν είστε εσείς ο οικοδεσπότης, καλό θα είναι να μη μαγειρέψετε πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητών, ούτε να παρασκευάσετε πολλά είδη γλυκών. Οσο και να φάνε οι καλεσμένοι, θα περισσέψει φαγητό που θα φάτε εσείς τις επόμενες μέρες. Μια λύση βέβαια είναι, αν περισσέψουν φαγητό και γλυκά, να δώσετε στους καλεσμένους από ένα μπολ όταν τους αποχαιρετάτε.

- Ο δεκάλογος κλείνει με μια μη διατροφική, αλλά καλή συμβουλή που αφορά όμως περισσότερο τις γυναίκες: φορέστε ένα εφαρμοστό παντελόνι ή φόρεμα, ώστε όταν αρχίζετε να νιώθετε ότι σας στενεύει, αναγκαστικά θα σταματήσετε να τρώτε.

Τα ενδιάμεσα γεύματα
Προσοχή απαιτείται επίσης στα γεύματα που μεσολαβούν πριν και μετά τα γιορτινά γεύματα.

- Μην παραλείπετε το πρωινό, ακόμη και αν σηκώνεστε αργά.

- Αν το γιορτινό γεύμα είναι μεσημεριανό, μην παραλείψετε το βράδυ να φάτε κάτι ελαφρύ, όπως λίγη σούπα λαχανικών ή ένα φρούτο.

- Αν το γεύμα είναι βράδυ, το μεσημέρι καταναλώστε ένα ελαφρύ γεύμα που θα περιλαμβάνει σούπα λαχανικών ή δημητριακών ή μια μικρή μερίδα ρύζι με σάλτσα ωμής τριμμένης ντομάτας και μισή κουταλιά ελαιόλαδο ή μια μικρή μερίδα ψάρι ψητό ή στήθος πουλερικού ή βραστό αβγό ή ωμά λαχανικά και φρούτα.
ΠΗΓΗ