Αποφεύγουμε τις τιμωρίες και τις απειλές προκειμένου να δοκιμάσει κάτι καινούριο. Με καλή διάθεση και μερικά… «τεχνάσματα», ό,τι αρνείται σήμερα, θα το δοκιμάσει αύριο.
Όταν πρόκειται για ένα νέο, άγνωστο προς αυτό φαγητό, το ετοιμάζουμε μαζί του, λόγου χάρη του αναθέτουμε να καθαρίσει τις φακές. Είναι σίγουρο ότι θα πετάξει τις μισές, αλλά ταυτόχρονα θα ανυπομονεί να το δοκιμάσει κάτι στην παρασκευή του οποίου βοήθησε
Κάνουμε το σερβίρισμα ενός νέου φαγητού ελκυστικό και όμορφο. Πιο εύκολα θα δοκιμάσει ένα παιδί φάβα, αν στην επιφάνεια της δημιουργήσουμε «χαμογελάκια» από κρεμμύδι και ελιές, παρά αν του παρουσιάσουμε έναν άχαρο μπεζ πολτό. Για πρωτότυπο σερβίρισμα προσφέρονται φυσικά και οι σαλάτες
Εντάσσουμε το φαγητό σε κάποιο παιχνίδι ή σε κάποιο παραμύθι. Μια σούπα μπορεί να γίνει μια αφρισμένη θάλασσα, μια σπανακόπιτα μπορεί να πάρει το ρόλο του φαγητού που πήγαινε η Κοκκινοσκουφίτσα στη γιαγιά της… φαντασία μόνο να υπάρχει!
Μερικά «αθώα» ψεματάκια σχετικά με το τι είναι αυτό που του λέμε να δοκιμάσει, αποδεικνύονται πολλές φορές καλή λύση. Ένα πιάτο τηγανητά κολοκύθια μπορεί να «μεταμορφωθεί» λόγου χάρη σε… τηγανιτό καρπούζι! Ποτέ όμως δεν το παρακάνουμε με αυτές τις «μεταμορφώσεις», για να μην κλονίσουμε και την εμπιστοσύνη του παιδιού
Ακόμα και αν αρνείται να δοκιμάσει κάτι, δε χάνουμε τίποτα εκείνη τη μέρα να αφήσουμε ένα πιάτο φαγητό στο τραπέζι της κουζίνας. Η δεδομένη περιέργεια των παιδιών θα τα οδηγήσει δίχως άλλο στο… τσιμπολόγημα
Τέλος, σεβόμαστε το γεγονός ότι μπορεί να δοκιμάσει κάτι και να μη του αρέσει η γεύση του. Τα παιδιά μπορεί να είναι μικρά σε ηλικία, έχουν όμως προσωπικό γούστο
Φροντίζουμε η ώρα του φαγητού να είναι ήρεμη, χωρίς μαλώματα και φασαρίες. Τρώμε μαζί με το παιδί, συζητάμε μαζί του και του δίνουμε το χρόνο του για να φάει
Όταν πρόκειται για ένα νέο, άγνωστο προς αυτό φαγητό, το ετοιμάζουμε μαζί του, λόγου χάρη του αναθέτουμε να καθαρίσει τις φακές. Είναι σίγουρο ότι θα πετάξει τις μισές, αλλά ταυτόχρονα θα ανυπομονεί να το δοκιμάσει κάτι στην παρασκευή του οποίου βοήθησε
Κάνουμε το σερβίρισμα ενός νέου φαγητού ελκυστικό και όμορφο. Πιο εύκολα θα δοκιμάσει ένα παιδί φάβα, αν στην επιφάνεια της δημιουργήσουμε «χαμογελάκια» από κρεμμύδι και ελιές, παρά αν του παρουσιάσουμε έναν άχαρο μπεζ πολτό. Για πρωτότυπο σερβίρισμα προσφέρονται φυσικά και οι σαλάτες
Εντάσσουμε το φαγητό σε κάποιο παιχνίδι ή σε κάποιο παραμύθι. Μια σούπα μπορεί να γίνει μια αφρισμένη θάλασσα, μια σπανακόπιτα μπορεί να πάρει το ρόλο του φαγητού που πήγαινε η Κοκκινοσκουφίτσα στη γιαγιά της… φαντασία μόνο να υπάρχει!
Μερικά «αθώα» ψεματάκια σχετικά με το τι είναι αυτό που του λέμε να δοκιμάσει, αποδεικνύονται πολλές φορές καλή λύση. Ένα πιάτο τηγανητά κολοκύθια μπορεί να «μεταμορφωθεί» λόγου χάρη σε… τηγανιτό καρπούζι! Ποτέ όμως δεν το παρακάνουμε με αυτές τις «μεταμορφώσεις», για να μην κλονίσουμε και την εμπιστοσύνη του παιδιού
Ακόμα και αν αρνείται να δοκιμάσει κάτι, δε χάνουμε τίποτα εκείνη τη μέρα να αφήσουμε ένα πιάτο φαγητό στο τραπέζι της κουζίνας. Η δεδομένη περιέργεια των παιδιών θα τα οδηγήσει δίχως άλλο στο… τσιμπολόγημα
Τέλος, σεβόμαστε το γεγονός ότι μπορεί να δοκιμάσει κάτι και να μη του αρέσει η γεύση του. Τα παιδιά μπορεί να είναι μικρά σε ηλικία, έχουν όμως προσωπικό γούστο