Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αφιέρωμα στα επτά θαύματα της αρχαιότητας

 Η λίστα των "επτά θαυμάτων του αρχαίου κόσμου", περιλαμβάνει μνημεία της αρχαιότητας που θεωρήθηκαν μεγαλουργήματα ενώ μέχρι και σήμερα αποτελούν άθλους της εφαρμοσμένης μηχανικής! Η δημιουργία της λίστας αποδίδεται κυρίως στον Αντίπατρο τον  Σιδώνιο, Έλληνα ποιητή κ συγγραφέα που έζησε τον 2ο αιώνα π.Χ.. Σύμφωνα με μία εκδοχή ο Αντίπατρος πέτυχε κάτι ακατόρθωτο για την εποχή εκείνη, δηλαδή να ταξιδέψει και να επισκεφτεί ένα προς ένα όλα τα μνημεία προκειμένου να έχει ιδία αντίληψη για το ποια άξιζαν πραγματικά να χαρακτηριστούν ως "θαύματα".

To pyles.tv προτείνει έστω και για λίγο να αφήσουμε στην άκρη τις... άλλες λίστες, με τα νέα μέτρα, τις περικοπές, τους φοροφυγάδες, τους μιζαδόρους και λοιπούς συγγενείς και να ταξιδέψουμε έστω και διαδικτυακά στα 7 θαύματα της αρχαιότητας!
1. Η Μεγάλη Πυραμίδα του Χέοπα στην Γκίζα
  Είναι το μοναδικό μνημείο της λίστας που παραμένει όρθιο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το αρχαιότερο από τα επτά θαύματα. Δημιουργήθηκε το 1860 π.Χ για να φιλοξενήσει το σώμα του Φαραώ Χέοπα και μέχρι σήμερα οι επιστήμονες προσπαθούν να κατανοήσουν και να αποκωδικοποιήσουν τον τρόπο κατασκευής του. Διαβάστε περισσότερα στο Νέα θεωρία για το "μυστήριο των Πυραμίδων" της Αιγύπτου.




















2. Οι Κρεμαστοί Κήποι της Βαβυλώνας

  Η ύπαρξη των Κήπων της Βαβυλώνας, ουσιαστικά δεν αποδείχτηκε ποτέ, αφού παρά τις εκτενείς περιγραφές Ελλήνων ιστορικών, δεν έχει βρεθεί ένα συγκεκριμένο στοιχείο (αναφορά σε αρχείο της Βαβυλώνας, πλάκα ή επιγραφή κλπ.) που να πιστοποιεί ότι το μνημείο ήταν υπαρκτό. Με βάση τις ιστορικές αναφορές πάντως, η κατασκευή τους αποδίδεται στον Ναβουχοδονόσορα τον Β' και η θέση τους τοποθετείται στην ανατολική όχθη του ποταμού Εφράτη στο σημερινό Ιράκ. Οι "κρεμαστοί κήποι" έμοιαζαν σαν έναν πύργο που υψωνόταν σε πολλά επίπεδα και στον κάθε όροφό του είχε δεκάδες είδη φυτών και δέντρων, πολλά από αυτά εξωτικά τα οποία ο Ναβουχοδονόσορ εισήγαγε από τα ξένες χώρες.




 













3. Ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσσο

  Είναι το "θαύμα της αρχαιότητας" που μοιάζει να "μάγεψε" περισσότερο από κάθε άλλο τον Αντίπατρο, αφού στα έργα του που σώζονται διαβάζουμε χαρακτηριστικά: " Έχω δει την εντυπωσιακή Βαβυλώνα με τους Κρεμαστούς της Κήπους, το άγαλμα του Δία, τον Κολλοσό του Ήλιου, την Μεγάλη Πυραμίδα και τον τάφο του Μαύσωλου. Όταν όμως είδα τον οίκο της Αρτέμιδος να φτάνει ως τα σύννεφα, τα υπόλοιπα αριστουργήματα έχασαν την λάμψη τους και τότε αναφώνησα: ‘Εκτός από τον Όλυμπο, ο Ήλιος ποτέ δεν κοίταξε κάτι τόσο τεράστιο’". Ο ναός της Αρτέμιδος κατασκευάστηκε αρχικά το 356 π.Χ. από Ελληνες και Πέρσες, καταστράφηκε από πλημμύρες και ανακατασκευάστηκε για να καταστραφεί τελικά από τους Γότθους. Σήμερα στην Έφεσσο στην Τουρκία σώζονται μόνο μερικά συντρίμια από τα θεμέλια του.


 
 

  















4. Το Χρυσελεφάντινο άγαλμα Δία στην Ολυμπία   Έργο του γλύπτη Φειδία το 430 π.Χ., το άγαλμα του Δία ύψους 12 μέτρων βρισκόταν στην αρχαία Ολυμπία. Φτιαγμένο από χρυσό και ελεφαντόδοτο, το άγαλμα του Ολυμπίου Διός ήταν τόσο επιβλητικό που εκατοντάδες πολεμιστές το επισκέπτονταν για να το θαυμάσουν. Σύμφωνα με τις ιστορικές αναφορές όταν το αντίκρυσε ένας Ρωμαίος στρατηγός, μετά την νίκη επί τον Μακεδόνων, είπε ότι νόμιζε πως είχε τον ίδιο το θεό απέναντι του. Καταστράφηκε από φωτιά τον 5ο με 6ο αι. μ. Χ.




 



















5. Το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού

  Βρισκόταν στην Αλικαρνασσό στη σημερινή Τουρκία και φιλοξενούσε το σώμα του Πέρση βασιλιά της Καρίας Μαύσωλου. Χτίστηκε κατ'εντολή της συζύγου του, βασίλισσας Αρτεμισίας, η οποία ήθελε με αυτό το μνημείο να δείξει την αιώνια αφοσίωσή της στον νεκρό. Τελικά η ίδια δεν πρόλαβε να το δει ολοκληρωμένο αφού πέθανε πριν από την αποπεράτωση του και θάφτηκε σε αυτό μαζί με τον Μαύσωλο. Από τότε η  λέξη "μαυσωλείο" χρησιμοποιείται για να δηλώσει έναν "μεγαλοπρεπή τάφο".


























6. Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας

  Έργο της εποχής του Πτολεμαίου, ο Φάρος κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Σόστρατο. Λέγεται πως ήταν τόσο μεγάλος που ήταν ορατός από απόσταση 50 χιλιομέτων ενώ η φλόγα που εκαίγε στην κορυφή του όταν συναντούσε τα κάτοπτρα του ήταν ικανή ακόμη και να κάψει όποιο πλοίο έκανε το λάθος να πλησιάσει κοντά στον Φάρο!


 

























7. Ο Κολοσσός της Ρόδου

  Φιλοτεχνημένος από τον Λίνδιο Χάρη, μαθητή του Λυσίππου, ο Κολοσσός της Ρόδου δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη λίστα των θαυμάτων του αρχαίου κόσμου. Με ύψος περίπου 30 μέτρων ήταν αφιερωμένος στον Ήλιο. Για πολλά χρόνια η κρατούσα άποψη έλεγε ότι το άγαλμα βρισκόταν στην είσοδο του λιμανιού, με το ένα του πόδι να πατάει στο ένα άκρο του λιμανιού και το άλλο στο απέναντι, έχοντας σηκωμένο το ένα του χέρι στο οποίο κρατούσε φως. Αυτό λειτουργούσε σαν φάρος για τα καράβια που περνούσαν να μπουν στο λιμάνι. 


























Η άποψη αυτή σήμερα αμφισβητείται αφού οι ερευνητές θεωρούν πιθανότερο σημείο τοποθέτησής του τον περίβολο ενός ναού, ίσως στο Ιερό του Θεού Ήλιου όπου σήμερα βρίσκεται το παλάτι του μεγάλου Μαγίστρου των Ιπποτών. Όταν ο Κολοσσός έπεσε στον σειμό του 227 π.Χ, οι κάτοικοι δεν το ξαναέστησαν αφού όπως αναφέρει ο Στράβων φοβήθηκαν κάποιο χρησμό. Ετσι το μεγαλοπρεπές άγαλμα έμεινε για 9 ολόκληρους αιώνες πεσμένος, μέχρι που ένας άραβας χαλίφης το πούλησε για χαλκό!
via

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μπορώ να ξαναβάψω τα μαλλιά μου μέσα σε λίγες μέρες;

Αν έχετε βάψει τα μαλλιά σας πρόσφατα, και για κάποιο λόγο δεν σας ενθουσίασε το αποτέλεσμα, είναι πιθανό να σκεφτείτε να τα ξαναβάψετε άμεσα. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο να διατηρείτε το χρώμα σας  ζωντανό με το να το ανανεώνετε τακτικά, και στο να βάφετε πολύ συχνά τα μαλλιά και να τους προκαλέσετε ζημιά. Για αυτό το λόγο ίσως να μην είναι καλή ιδέα να βάψετε τα μαλλιά ξανά σε μικρό χρονικό διάστημα.

Γνησια Ιταλικη Φοκατσια

Υλικά συνταγής: Χλιαρό νερό: 300γρ Ζάχαρη: 30γρ Μαγιά: 30γρ Ελαιόλαδο: 30γρ Αλεύρι: 450 γρ. Χοντρό αλάτι: 20γρ Δεντρολίβανο: προαιρετικα Χωρίς κουκούτσι ελιές: περιπου 7-8 στο κοματι Εκτελεση Συνταγης

Θέλεις να μάθεις το χαρακτήρα ενός ανθρώπου; Το πρόσωπό του είναι ανοιχτό βιβλίο

Οι φυσιογνωμιστές, με βάση την κατανομή ενός προσώπου είναι εις θέση να αντιληφθούν τα βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ανθρώπου. Πράγμα που βοηθά όλους εμάς, στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, ώστε να ξέρουμε εξ’ αρχής με ποιον άνθρωπο έχουμε να κάνουμε. Σχήμα προσώπου