Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

8 τρόποι για να τον ξεπεράσεις (το χωρισμό)


 
Όταν κάποιος χωρίζει, ανάλογα με το χαρακτήρα και τις προσωπικές του εμπειρίες περνάει ουσιαστικά τα στάδια του πένθους.
Χωρισμός – διαζύγιο

Όταν κάποιος χωρίζει, ανάλογα με το χαρακτήρα και τις προσωπικές του εμπειρίες περνάει ουσιαστικά τα στάδια του πένθους. Η καρδιά του είναι ραγισμένη και αυτό δεν είναι μελό, είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο. Τα τελευταία χρόνια εξελικτικοί ψυχολόγοι, νευροεπιστήμονες και ερευνητές έριξαν φως στο μυστήριο του πόνου του χωρισμού.

Ο πόνος από το τέλος μιας ερωτικής σχέσης είναι ισχυρός και τραυματικός. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η μαζική έκκριση ορμονών του στρες, που συνήθως συνοδεύουν τέτοια γεγονότα, μπορούν να αποδυναμώσουν την καρδιά, ένας λόγος για τον οποίο επιστήμονες αποκαλούν αυτό το φαινόμενο ως σύνδρομο της ραγισμένης καρδιάς. Τι συμβαίνει συνήθως; Αρχικά το άτομο που χωρίζει δεν μπορεί να πιστέψει ότι συνέβη κάτι τέτοιο και αρνείται να το αποδεχτεί. Στη συνέχεια νιώθει θυμό για τον πρώην σύντροφό του αλλά και για τον εαυτό του, π.χ., γιατί ίσως δεν έκανε κάτι παραπάνω για να διατηρήσει τη σχέση.
Ξεπέρασέ το!
  1. Βίωσε το πένθος του χωρισμού Μην προσπαθείς να αποφύγεις τα συναισθήματα θλίψης.
  2. Αποδέξου το Χωρισμός σημαίνει ότι κάποιος από τους δυο παύει να είναι ικανοποιημένος, σε συναισθηματικό, σεξουαλικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
  3. Ανάλαβε την ευθύνη της επιλογής σου Μην κατηγορείς τον πρώην σύντροφό σου, ή τους γονείς σου, ή τα τρίτα άτομα που σε οδήγησαν στον χωρισμό. Οι κατηγορίες μόνο μειωμένη αυτοπεποίθηση δείχνουν, ενώ δε σε βοηθούν να εντοπίσεις τα λάθη σου και να βελτιώσεις τον εαυτό σου. Ξέχασε κάθε μορφής εκδικητικότητα, αποφεύγοντας να διαδίδεις πράγματα σε βάρος του. Μια τέτοια συμπεριφορά δείχνει μικροπρέπεια και οι συκοφαντίες συνήθως είναι μια μορφή βίας με στόχο την κοινωνική ταπείνωση και τον εξευτελισμό. Η ανάγκη έκθεσης, ακόμη και διασυρμού του πρώην συντρόφου οδηγεί σε συναισθήματα ντροπής και ενοχής, όταν περάσει η μπόρα του χωρισμού.
  4. Μη γυρίζεις πίσω Οι άνθρωποι έχουμε την απίστευτη ικανότητα να ξεχνάμε αρκετές φορές τις αρνητικές στιγμές σε μια σχέση και να συγκρατούμε μόνο τις θετικές. Σε αυτό το σημείο αναζητάμε το σύντροφό μας μετατρέποντας το χωρισμό σε διαδικασία χωρίς τέλος. Απόφυγε τις οικειότητες έτσι ώστε να ξεκαθαριστούν τα συναισθήματα και από τις δύο πλευρές. Τα φιλικά ραντεβού και οι συναντήσεις με διαφορές προφάσεις το μόνο που μπορούν να προσφέρουν είναι η επιστροφή σε προηγούμενα στάδια του χωρισμού.
  5. Δες το χωρισμό ως ευκαιρία και όχι ως αποτυχία Εκμεταλλεύσου αυτή την περίοδο για να επανεξετάσεις τις δυνατότητες, τα όνειρα και τις προσδοκίες σου. Κάνε τις αλλαγές που πάντα ήθελες, π.χ., να αδυνατίσεις, να αλλάξεις γκαρνταρόμπα, να πας ένα ταξίδι, να επιστρέψεις στα θρανία. Αντιμετώπισε την περίοδο χωρισμού ως το μεταβατικό στάδιο για μια νέα ζωή η οποία θα ικανοποιεί περισσότερες ανάγκες και επιθυμίες σου.
  6. Μείνε για λίγο μόνη Απόφυγε να καλύψεις το κενό με κάποια «συναισθηματική νταντά», ρόλο που τον παίζουν οι φίλοι ή οι νέες ερωτικές γνωριμίες.
  7. Μίλα σε φίλους Η απομόνωση αποτελεί εμπόδιο στην υγιή αντιμετώπιση του χωρισμού. Πολλοί άνθρωποι πιθανόν να μη γνωρίζουν πώς να σε βοηθήσουν ή μπορεί να μη θέλουν να σε ενοχλήσουν. Προσέγγισέ τους εσύ, εξέφρασε τις ανάγκες σου και προσπάθησε να είσαι θετική στην πρόσκληση κάποιου φίλου για έξοδο.
  8. Προχώρησε μπροστά Προσπάθησε να συγχωρέσεις, δηλαδή να ξεχάσεις και να προχωρήσεις στη ζωή σου. Κάθε σχέση μας επιτρέπει να συν-χωρούμε, να επεξεργαζόμαστε δηλαδή διαφορετικά τα γεγονότα και τις συμπεριφορές. Η συγχώρεση μάς ωριμάζει και επιτρέπει την κατανόηση του άλλου και της όποιας αδυναμίας του να σταθεί στη σχέση, προσφέροντας απλόχερα δύναμη, αντοχή στη ματαίωση και ισχυρή αυτοπεποίθηση. Να θυμάσαι αυτή την παγκόσμια αλήθεια: τόσο εσύ όσο και ο πρώην σύντροφός σου μπορεί να μην ταιριάξατε μεταξύ σας, αλλά μπορεί να ταιριάξετε θαυμάσια με ένα άλλο άτομο. Υπάρχει κάπου εκεί έξω.
  9. via