Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

Η άκρως καλοκαιρινή έκδοση του Mini Cooper S




Το Mini Cooper στην έκδοση roadster ήρθε για να φέρει το χαμόγελο στους απανταχού λάτρεις της Οδήγησης (το ο με κεφαλαίο). Εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την πιο ισχυρή έκδοση Cooper S των 184 PS.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα κινδυνεύουμε να επαναληφθούμε αλλά θα αναφέρουμε ξανά στοιχεία όπως η γραμμικότητά του, το σταθερό τράβηγμα από το ρελαντί, το γεμάτο γκάζι ανεξαρτήτως στροφών και σχέσης, αλλά και τον χαρακτήρα του κοντά στο όριο περιστροφής. Ειδικά στο roadster έρχεται να προστεθεί ο ήχος της εξάτμισης, με την ανακούφιση του turbo να ακούγεται όταν αφήνεις γκάζι και τα «μπερδέματα» στο ρολάρισμα με τον κινητήρα στις μεσαίες στροφές να δίνουν χαρακτήρα. Είναι προφανής η δουλειά που έχει γίνει στην πολλαπλή εξαγωγή από τους μηχανικούς της BMW.
Το εσωτερικό είναι τυπικό Mini με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Οι ρετρό διακόπτες, η άριστη εργονομία, η εντυπωσιακή σχεδίαση, η απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής συνθέτουν ένα ακαταμάχητο σύνολο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αριστερά από το στροφόμετρο, υπήρχε ένα ακόμη κυκλικό όργανο, το «ρολόι οροφής». Μετρά όσο χρόνο κινείσαι με την οροφή ανοιχτή. Προσωπικά καταγράψαμε 16 ώρες ευτυχίας!
Η οροφή ανοίγει πανεύκολα με τον χειροκίνητο μηχανισμό και μαζεύεται πίσω από τα καθίσματα σε ειδική θήκη. Αυτό ο οδηγός μπορεί να το ολοκληρώσει χωρίς να βγάλει τη ζώνη και να βγει από τη θέση του. Επιπλέον η οροφή δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών (240 lt) και όντας υφασμάτινη επιβαρύνει λιγότερο το αυτοκίνητο. Το Mini Roadster έχει φτιαχτεί για να κινείται με την οροφή ανοιχτή. Απαραίτητος ο καλαίσθητος ανεμοθραύστης που τοποθετείται ανάμεσα στα δύο καθίσματα ώστε οι στροβιλισμοί του αέρα να μην αναστρέφονται στην καμπίνα. Πρακτικά θα κινηθείτε ευχάριστα αρκετά πάνω από τα όρια της νομιμότητας. Μπορεί κάποιος να ταξιδέψει ώρες με την οροφή ανοιχτή χωρίς να κουραστεί από τον θόρυβο ή τον αέρα. Με την οροφή κλειστή έχεις μια αίσθηση κλειστοφοβίας όπως και στο Coupe, αλλά ο θόρυβος ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες είναι χαμηλός για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στον δρόμο το Mini Roadster θα καλύψει τον ενθουσιώδη νεαρό οδηγό. Το τεχνηέντως βαρύ τιμόνι έχει καλή αίσθηση, το ηλεκτρονικό πακέτο της BMW λειτουργεί άψογα ώστε να αναδεικνύεται ο σπορ χαρακτήρας ενώ ταυτόχρονα προστατεύεται ο άπειρος από νευρικές αντιδράσεις.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Conti Contact Sport 205/45/17 που κολάκευαν τη συμπεριφορά στο όριο. Πιθανόν με γνώμονα την άνεση να είναι καλύτερη η επιλογή: 16άρες ζάντες με ελαστικά πιο ψηλού προφίλ (55). Δεν ξέρουμε όμως πόσο θα επηρεάσει αυτό την ομοιογενή συμπεριφορά στη σπορ οδήγηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 184 PS /5.500 rpm
Ροπή: 24.5 kgm /1.600 - 5.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 227 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 7,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.185 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3728/1.683/1.384mm
Χώρος αποσκευών: 280 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 153 ευρώ ετησίως
Τιμή: 29.550 ευρώ (28.120 ευρώ με απόσυρση)

via