Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κανόνες σωστής διαπαιδαγώγησης!

Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούμε  με το παιδί μας, τόσο ως γονείς, όσο και ως εκπαιδευτικοί είναι πολύ σημαντικός για την διαπαιδαγώγησή του. Ο παιδαγωγικός λόγος θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε σωστό χρόνο και με τον αρμόζοντα τρόπο. Βασικές συμβουλές για σωστή διαπαιδαγώγηση. Το παιδί μας, θα πρέπει να το προτρέπουμε, να το ενθαρρύνουμε, να το συμβουλεύουμε, να το επιβραβεύουμε ή να το τιμωρούμε.

Προτροπή, σημαίνει να δίνουμε στο παιδί μας κίνητρα να δοκιμάσει νέα πράγματα. Από την βρεφική ακόμα ηλικία, είμαστε δίπλα του και το βοηθάμε στα πρώτα του ερεθίσματα, μέχρι και στα πρώτα του βήματα. Δεν φοβόμαστε να δοκιμάσει νέα πράγματα, ακόμα και αν στην προσπάθειά του αυτή δεν τα καταφέρει, αξία έχει ότι ήμασταν μαζί του στην προσπάθεια.
Ενθάρρυνση, σημαίνει να ενισχύουμε το παιδί μας ψυχικά και σωματικά. Αν για παράδειγμα στις πρώτες του προσπάθειες να στηριχτεί στα πόδια του, πέσει, εμείς το ενισχύουμε και το βοηθάμε να ξαναπροσπαθήσει. Δεν του μεταδίδουμε τον «φόβο» μας μην ξαναχτυπήσει. Ένα μεγαλύτερο παιδί, προνηπιακής για παράδειγμα ηλικίας, έρχεται σε πρώτη επαφή με την έννοια βιβλίο – μολύβι. Το ενθαρρύνουμε να μην το φοβηθεί, να προσπαθήσει ξανά και ξανά και να τα καταφέρει. Γενικά ένα παιδί σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται θα πρέπει να ενθαρρύνεται σε καθημερινή βάση για τις προσπάθειές του. Έτσι, αποκτά την συνήθεια να αντιμετωπίζει και να λύνει μόνο του τα καθημερινά του προβλήματα.
Συμβουλή, αυτό σημαίνει ότι μιλάμε στο παιδί μας και το βοηθάμε να λάβει τις σωστές αποφάσεις στην αντιμετώπιση ενός προβλήματός του. Σε μεγαλύτερες ηλικίες να επιλέξει την σωστή κατεύθυνση για τις σπουδές του και γενικότερα, να προσαρμοστεί όσο αυτό είναι δυνατό στις συνθήκες του περιβάλλοντός του. Η συμβουλή θα πρέπει να δίδεται με ιδιαίτερο τρόπο, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως μέσο αγωγής και να αποτελεί σωστό παιδαγωγικό μέσο. Θα πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη μας, τον τρόπο που δέχεται το κάθε παιδί να ακούσει.
Επιβράβευση, για να μπορεί να είναι σωστό μέσο αγωγής, θα πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την παιδαγωγική αξιολόγηση του παιδιού. Θα πρέπει να επιβραβεύουμε το παιδί μας για οποιαδήποτε προσπάθειά του, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά της. Όταν δηλαδή το παιδί μας προσπαθεί πραγματικά να καταφέρει κάτι, απ’ το να φτιάξει έναν πύργο, μέχρι να διαβάσει, να γράψει την άσκησή του, θα πρέπει να το επιβραβεύουμε για να του δίνουμε έτσι κίνητρο να συνεχίσει.
Τιμωρία, είναι η «αντίθετη» συναισθηματική κατάσταση από την επιβράβευση. Ανεξάρτητα όμως απ’ το ότι η μία είναι μια ευχάριστη κατάσταση και η άλλη μια δυσάρεστη, το παιδί θα πρέπει να τις αποδέχεται και τις δύο σαν συνέπεια κάποιας ενέργειάς του. Σε καμία περίπτωση όμως, όποιον ρόλο και αν έχουμε είτε του γονιού, είτε του εκπαιδευτικού, δεν θα πρέπει να κάνουμε κατάχρηση αυτών των δύο μέσων.
http://www.my-family.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μπορώ να ξαναβάψω τα μαλλιά μου μέσα σε λίγες μέρες;

Αν έχετε βάψει τα μαλλιά σας πρόσφατα, και για κάποιο λόγο δεν σας ενθουσίασε το αποτέλεσμα, είναι πιθανό να σκεφτείτε να τα ξαναβάψετε άμεσα. Όμως υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στο να διατηρείτε το χρώμα σας  ζωντανό με το να το ανανεώνετε τακτικά, και στο να βάφετε πολύ συχνά τα μαλλιά και να τους προκαλέσετε ζημιά. Για αυτό το λόγο ίσως να μην είναι καλή ιδέα να βάψετε τα μαλλιά ξανά σε μικρό χρονικό διάστημα.

Γνησια Ιταλικη Φοκατσια

Υλικά συνταγής: Χλιαρό νερό: 300γρ Ζάχαρη: 30γρ Μαγιά: 30γρ Ελαιόλαδο: 30γρ Αλεύρι: 450 γρ. Χοντρό αλάτι: 20γρ Δεντρολίβανο: προαιρετικα Χωρίς κουκούτσι ελιές: περιπου 7-8 στο κοματι Εκτελεση Συνταγης

Θέλεις να μάθεις το χαρακτήρα ενός ανθρώπου; Το πρόσωπό του είναι ανοιχτό βιβλίο

Οι φυσιογνωμιστές, με βάση την κατανομή ενός προσώπου είναι εις θέση να αντιληφθούν τα βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ανθρώπου. Πράγμα που βοηθά όλους εμάς, στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, ώστε να ξέρουμε εξ’ αρχής με ποιον άνθρωπο έχουμε να κάνουμε. Σχήμα προσώπου