Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2012

Η νέα διατροφική πυραμίδα έχει την υπογραφή του Harvard

Μας μαθαίνει τι πρέπει να βάζουμε στο πιάτο μας.

Σχεδόν δύο χρόνια πριν η Πρώτη Κυρία Michelle Obama σε συνεργασία με τον οργανισμό USDA εκσυγχρόνισαν την παραδοσιακή διατροφική πυραμίδα και την αντικατέστησαν με το λεγόμενο νέο σύμβολο που ονομάζεται “My plate”; Τώρα οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Harvard, με εξειδίκευση στην διατροφή, έρχονται με την δική τους αντιπρόταση πάνω σε αυτό το νέο μοντέλο διατροφής και παρουσιάζουν το Healthy eating plate και την Health eating Pyramid, αφού θεώρησαν ότι το αρχικό ήταν ελλιπές.

Συγκεκριμένα ο καθηγητής ιατρικής στο Harvard Medical School και διευθυντής της έκδοσης Harvard Health, Dr. Anthony Komaroff εξηγεί: «Κάναμε στο My plate ένα makeover για να παρέχουμε στους καταναλωτές έναν πιο εύκολο τρόπο χρήσης, με συγκεκριμένες οδηγίες πάνω στην υγιεινή διατροφή βασισμένες στην καλύτερη επιστημονική έρευνα που υπάρχει.»
Η μόνη λοιπόν ομοιότητα που θα βρει κανείς ανάμεσα στα δύο διατροφικά μοντέλα είναι το σύμβολο που χρησιμοποιούν και είναι ένα πιάτο, μιας και οι καταναλωτές έχουν αρχίσει πλέον να το αναγνωρίζουν.
Από εκεί και πέρα το “Healthy Eating plate” προτείνει διαφορετικά και πιο συγκεκριμένα πράγματα σε σχέση με το “My plate” όπως:
Κάνε το μισό γεύμα σας να περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά. Να έχει ποικιλία και να μην θεωρείτε ότι οι πατάτες και κυρίως οι τηγανητές, μετράνε θετικά.
Όποτε μπορείτε διαλέξτε τροφές ολικής αλέσεως, μειώστε τα επεξεργασμένα δημητριακά όπως το ρύζι και το άσπρο ψωμί, γιατί το σώμα τα μετατρέπει σε σάκχαρο στο αίμα. Δίνει έμφαση λοιπόν στην ποιότητα των κατάλληλών υδατανθράκων.
Διαλέξτε την πιο υγιής πηγή πρωτεΐνης, όπως είναι το ψάρι, τα πουλερικά, τα φασόλια και οι καρποί. Μείωσε το κόκκινο κρέας, αποφύγετε ο μπέικον και τα άλλα επεξεργασμένα κρέατα, δηλαδή τα αλλαντικά.
Τα καλά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο και το λάδι canola είναι καλά για εσένα. Μην φοβάστε να τα χρησιμοποιήσετε στο μαγείρεμα, στην σαλάτα, και γενικότερα στα γεύματα σας.
Πίνετε νερό, τσάι ή καφέ. Το γάλα και τα γαλακτοκομικά δεν είναι απαραίτητη τροφή, μείωσε τα σε 1-2 μερίδες ανά ημέρα. Μην υπερβάλετε με τους χυμούς και αποφύγετε αναψυκτικά με ζάχαρη. Κι εδώ το αρχικό μοντέλο προτείνε γαλακτοκομικά σε κάθε γεύμα, με ελάχιστες βάσιμες ενδείξεις ότι βοηθούν στην οστεοπόρωση, αλλά ισχυρές αποδείξεις πως η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να είναι επιβλαβής.
Να είσαστε σε κίνηση!
Τα παραπάνω λοιπόν θεώρησαν οι επιστήμονες πως είναι απαραίτητο να διευκρινιστούν μιας και στο “My plate” υπήρχε μόνο μια γενική κατεύθυνση για τον καταναλωτή. Επίσης οι ερευνητές δηλώνουν πως το δικό τους διατροφικό μοντέλο δεν επηρεάζεται από εμπορικές πιέσεις, βασίζεται στην επιστήμη και για αυτό είναι μια ιδανική εναλλακτική πρόταση.