Τρίτη, 15 Νοεμβρίου 2016

Γάλα αμυγδάλου – Γιατί να το δοκιμάσεις

Γάλα αμυγδάλου – Γιατί να το δοκιμάσεις
Τα τελευταία χρόνια, οι διαθέσιμες επιλογές σε προϊόντα διατροφής είναι πολύ περισσότερες από ότι παλαιότερα και διαφορετικές από ότι έχουμε συνηθίσει. Έτσι συμβαίνει και με το γάλα, όπου πέρα από το γνωστό σε όλους μας ζωικής προέλευσης μπορούμε να βρούμε και άλλους τύπους ως εναλλακτική. Μία από τις επιλογές που μας δίνονται για να αντικαταστήσουμε το αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα, είναι το γάλα αμυγδάλου, το οποίο έχει παλιά ιστορία κατανάλωσης τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Μέση Ανατολή όπου ήταν πολύ δημοφιλές.


Τι είναι το γάλα αμυγδάλου και τι οφέλη έχει

Όπως ήδη αναφέραμε, το γάλα αμυγδάλου είναι ένας τύπος γάλακτος που μας δίνεται ως εναλλακτική λύση αν δε θέλουμε ή δεν μπορούμε να καταναλώσουμε γάλα ζωικής προέλευσης. Όπως μπορείς να μαντέψεις φτιάχνεται από αμύγδαλα (συμπιεσμένα)με μία πολύ εύκολη διαδικασία, γι’ αυτό αν θέλεις μπορείς να το φτιάξεις και μόνος σου. Η υφή του είναι κρεμώδης, η γεύση του θυμίζει έντονα αυτή του αμυγδάλου και μπορείς να το βρεις στην αγορά με προσθήκη κάποιων γλυκαντικών ή αρωματικών ουσιών που δίνουν παραπάνω γεύση και άρωμα. Αν προμηθευτείς κάποιο σκεύασμα γάλακτος αμυγδάλου πολλές φορές μπορεί να έχει εμπλουτιστεί με κάποιες βιταμίνες, όπως Α, D, B12.

Να σημειώσουμε ότι το γάλα αμυγδάλου μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αν θέλεις και στη μαγειρική ή ζαχαροπλαστική, όπου θα έβαζες γάλα, αλλά δε συστήνεται ως υποκατάστατο από άποψη θρεπτικής αξίας για τη διατροφή μας, μια και περιέχει λιγότερο ασβέστιο και λιγότερες πρωτεΐνες συγκριτικά με το γάλα ζωικής προέλευσης (μπορείς βέβαια να βρεις στην αγορά γάλα αμυγδάλου εμπλουτισμένο με ασβέστιο).

Το γάλα αμυγδάλου είναι μια καλή επιλογή για άτομα που προσέχουν το βάρος τους και θέλουν να χάσουν κιλά, μια και διαθέτει λιγότερες θερμίδες από το αγελαδινό και το κατσικίσιο. Προσοχή, όμως, γιατί αν επιλέξεις κάποιο με προσθήκη γεύσης ή γλυκαντικών ουσιών οι θερμίδες θα είναι περισσότερες. Επίσης, πρόκειται για έναν τύπος γάλακτος που μπορούν να επιλέγουν όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη ή όσοι ακολουθούν διατροφή vegan και αναζητούν υποκατάστατα του αγελαδινού. Αξίζει να γνωρίζεις ότι το συγκεκριμένο γάλα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και επίσης διαθέτει φυτοχημικές ουσίες που βοηθούν στην προστασία της καρδιάς.

Τέλος, η γεύση του είναι ωραία, ειδικά αν επιλέξεις ένα σκεύασμα εμπλουτισμένο με αρώματα και γλυκαντικά. Αν, λοιπόν, θέλεις ένα γάλα γευστικό και με λίγες θερμίδες που διαθέτει και κάποιες θρεπτικές ουσίες (κι ας μην είναι αντίστοιχες του ζωικού), το γάλα αμυγδάλου είναι η κατάλληλη επιλογή.


Πώς να φτιάξεις γάλα αμυγδάλου – Συνταγή

Για να φτιάξεις μόνος σου γάλα αμυγδάλου και να το αποθηκεύσεις στο ψυγείο σου για λίγες μέρες, ακολούθησε την παρακάτω συνταγή.


Υλικά που θα χρειαστείς

-1 κούπα ωμά αμύγδαλα
-1 κούπα νερό (για να τα μουλιάσεις)
-2 με 3 κούπες νερό (ανάλογα αν θες το γάλα αραιό ή πιο πηκτό)
-1 κουταλιά μέλι


Εκτέλεση

Παίρνεις τα αμύγδαλα και τα μουλιάζεις σε μια κούπα νερό για 8 με 10 ώρες. Αφού περάσει ο χρόνος αυτός, θα βάλεις τα αμύγδαλα, το μέλι και 2 ή 3 κούπες νερό σε ένα μπλέντερ και θα τα χτυπήσεις για περίπου 2 λεπτά. Τέλος, θα σουρώσεις το μίγμα που προκύπτει και το γάλα αμυγδάλου είναι έτοιμο για κατανάλωση ή αποθήκευση.
Πηγή