Το αργεντίνικο ταγκό είναι ένας αυτοσχεδιαστικός χορός που βασίζεται σε τέσσερα θεμελιώδη στοιχεία: το βάδισμα, τις στροφές, τα σταματήματα και τις διακοσμητικές κινήσεις.
Ο χορός μοιάζει με παζλ που κάθε φορά συναρμολογείται με διαφορετικό τρόπο. Κάθε παρτενέρ προσθέτει το δικό του στιλ και σκέρτσο και έτσι ο χορός αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον και οι φιγούρες γίνονται απροσδόκητες, ξαφνιάζοντας τους θεατές, αλλά και τους ίδιους τους χορευτές.
Παρ' όλο που όλοι οι χορευτές ακολουθούν κάποιους συγκεκριμένους «κανόνες» όσον αφορά στον χορό, είναι αδύνατο να γνωρίζουν πώς ακριβώς θα δομηθεί ο χορός, με ποιες κινήσεις θα «διακοσμήσει» κάθε παρτενέρ τον χορό ή πως θα εκφραστεί πάνω στη μουσική.
Οι χιλιάδες εκπλήξεις που μπορεί να επιφυλάσσει ο ένας παρτενέρ στον άλλο, είναι που κάνουν το αργεντίνικο ταγκό τόσο εθιστικό. Και οι δύο παρτενέρ συμμετέχουν στη διαμόρφωση του χορού. Δεν είναι απλά «διεύθυνση ακολούθηση», αλλά ένα παιχνίδι επικοινωνίας ανάμεσα στην ντάμα και τον καβαλιέρο.
Όταν χορεύουν πολλά ζευγάρια στον ίδιο χώρο (όπως στις milongas), όλοι οι χορευτές είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τη γραμμή χορού με φορά προς τα αριστερά, όπως συμβαίνει σε όλους τους προοδευτικούς χορούς.
Θα ήταν δύσκολο να απαριθμήσουμε όλα τα βήματα του αργεντίνικου ταγκό.
Οι κινήσεις, αλλά και οι συνδυασμοί που μπορεί να χορέψει κάποιο ζευγάρι είναι άπειρες. Και το γεγονός ότι κάθε χορευτής μπορεί να προσδώσει τον δικό του χαρακτήρα σε αυτές, κάνουν την κάθε κίνηση μοναδική. Παρ' όλα αυτά, κάποιες πολύ χαρακτηριστικές κινήσεις του ταγκό που κάθε χορευτής θα πρέπει να γνωρίζει, είναι οι ακόλουθες:
Caminar Κοινό χαρακτηριστικό των περισσότερων χορών για ζευγάρια είναι ο βηματισμός. Οι παρτενέρ πιασμένοι (ανάλογα με το είδος χορού) «περπατούν» στην πίστα χορεύοντας. Στο αργεντίνικο ταγκό ο βηματισμός αποτελεί το θεμέλιο για κάθε βήμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το βασικό βήμα. Οι χορευτές κάνουν ένα βήμα σε κάθε χτύπο (σχεδόν σε όλο το οχτάρι). Τα υπόλοιπα βήματα του αργεντίνικου ταγκό στηρίζονται πάνω σε αυτόν τον βηματισμό, δηλαδή στο βασικό βήμα. Οι βασικοί βηματισμοί είναι προς τα μπρος, προς τα πίσω και οι αλλαγές βάρους (αλλαγή βάρους από το μπροστινό πόδι του καβαλιέρου στο πίσω με παράλληλη αλλαγή κατεύθυνσης).
CruzadaΤο cruzada (σταύρωμα) είναι κλασσικό βήμα στο αργεντίνικο ταγκό. Αν έχετε ήδη ασχοληθεί με αυτόν τον χορό θα το αναγνωρίζετε ως το σταύρωμα της ντάμας στον πέμπτο χτύπο του βασικού βήματος. Παρ' όλα αυτά, cruzada ονομάζεται γενικά το σταύρωμα του ενός ποδιού μπροστά από το άλλο.
GanchoΤο Gancho (οι γάντζοι) είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά βήματα του αργεντίνικου ταγκο. Σε αυτό το βήμα, ο καβαλιέρος τραβά την ντάμα προς το μέρος του και εκείνη τυλίγει σαγηνευτικά το πόδι της γύρω από το σώμα του καβαλιέρου, είτε στην εξωτερική είτε στην εσωτερική πλευρά. Ο καβαλιέρος πρέπει να είναι πολύ σταθερός σε αυτό το βήμα, sώστε να φαίνεται ότι η ντάμα έλκεται προς αυτόν.
CorteΗ λέξη corte σημαίνει «κοφτός» και συνεπώς είναι μία κοφτή κίνηση, που μπορεί να εκτελεστεί με ποικίλους τρόπους. Ο καβαλιέρος μπορεί να τραβήξει την ντάμα προς τα μπρος κάνοντας ένα βήμα πίσω, να χαμηλώσει το σώμα του αναγκάζοντας την ντάμα να γονατίσει στο ένα πόδι αφήνοντας το άλλο ίσιο προς τα πίσω, ή να κατευθυνθεί προς το πλάι.
Media VueltaΤο Media vuelta είναι μία στροφή 180ο (μισή). Είναι ένα πολύ κοινό βήμα στο αργεντίνικο ταγκό, κατά το οποίο ο καβαλιέρος κινείται μπροστά με το δεξί πόδι, και παράλληλα η ντάμα κινείται προς τα πίσω με το αριστερό. Η στροφή πραγματοποιείται σταδιακά στα δύο βήματα που ακολουθούν.
Ένας καλός καβαλιέρος δεν επαναπαύεται μόνο στην γνώση των βασικών βημάτων, αλλά στοχεύει στην επικοινωνία των σωμάτων ανάμεσα σε αυτόν και την παρτενέρ του. Αυτή εξάλλου είναι η μαγεία του αργεντίνικου ταγκό, να μπορείς να χορεύεις με έναν άγνωστο παρτενέρ άνετα και ευχάριστα, παρ' όλο που κάθε κίνηση που κάνετε είναι μία έκπληξη και για τους δύο!
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο χορός είναι δώρο των θεών προς τον άνθρωπο.
VIA