Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Κόψε το τσιγάρο τώρα!

photo
Θέλεις να κόψεις το κάπνισμα αλλά δεν μπορείς; Η είδηση ότι κόβοντας το τσιγάρο θα βελτιώσεις την όψη της επιδερμίδας σου και την εμφάνιση ρυτίδων στο δέρμα σου δεν σε πείθει αρκετά. Χρειάζεσαι κάτι πιο δραστικό είναι αλήθεια. Μόνο που αυτό δεν  υπάρχει. Το πιο δραστικό απ' όλα είναι η θέλησή σου και μερικές μικρές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν, εφόσον είσαι αποφασισμένος!



1. Αν δεν έχεις αποφασίσει να το κόψεις μην το δοκιμάσεις καν. Η δική σου θέληση είναι ο καλύτερος βοηθός

2. Αν πήρες τη μεγάλη απόφαση βοήθησε τον εαυτό σου πίνοντας πολύ νερό μέσα στην ημέρα. Η αίσθηση φρεσκάδας που σου αφήνει σε βοηθάει να ξεχνάς την όρεξή σου για κάπνισμα.

3. Βούρτσιζε τα δόντια σου πιο συχνά. Όσο πιο καθαρή η γεύση σου τόσο πιο «άνοστο» γίνεται το κάπνισμα...

4. Μην αφήνεις στην τσάντα σου τσιγάρα  για ώρα ανάγκης. Είναι σίγουρο ότι στην πρώτη ευκαιρία θα ανάψεις ένα.

5. Κάθε φορά που σου έρχεται η επιθυμία να καπνίσεις σήκω από την καρέκλα σου και κάνε μία βόλτα. Εάν μέσα στα επόμενα 5 λεπτά δεν έχεις ανάψει τσιγάρο είναι πολύ πιθανό να μην το ανάψεις καθόλου.

6. Ναι, οι τσίχλες και οι καραμέλες βοηθάνε! Έχε πάντα μαζί σου. Εκτονώνεις τη νευρικότητά σου όταν μασάς και ξεχνάς την όρεξη για κάπνισμα.

7.  Εάν σκέφτεσαι τα κιλά που θα πάρεις μόλις κόψεις το κάπνισμα, ξεκίνα παράλληλα και γυμναστική. Εκτονώνει τον εκνευρισμό, ενεργοποιεί το μεταβολισμό και σε βοηθάει στην καλή υγεία.

8.  Εάν ο εκνευρισμός από τον έλλειψη τσιγάρου σε κάνει να τρως, έχε πάντα μαζί σου ένα υγιεινό σνακ. Φρούτα ή λαχανικά είναι ο καλύτερος σύμμαχος.

9. Κόψε το κάπνισμα τις πρώτες 14 μέρες του κύκλου σου. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με μελέτη  που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ τα συμπτώματα της διακοπής καπνίσματος (νευρικότητα, κατάθλιψη, άγχος) μοιάζουν πολύ με εκείνα της περιόδου.

10. Εάν νιώθεις ότι δεν τα καταφέρνεις απευθύνσου σε ένα Κέντρο Διακοπής Καπνίσματος. Εκτός από τα ιδιωτικά, σχεδόν σε όλα τα κρατικά νοσοκομεία λειτουργεί ένα κέντρο. Ζήτα βοήθεια από τους ειδικούς!


Για περισσότερες πληροφορίες τηλεφώνησε στην Ανοιχτή συμβουλευτική γραμμή του Ινστιτούτου Κοινωνικής & Προληπτικής Ιατρικής
Τηλ.: 210 7222727
via